woensdag 2 januari 2013

een bloggersquilt 1

 
 een aantal jaren geleden begonnen we op mijn toemalige club, deQuiltclub, een quilt gemaakt van de lievelingsblokken van de deelnemers van de club. Niet iedereen deed mee met maken maar wel leverde alle leden het patroon van hun favoriete blok in.
tijdens het doorquilten van de top groeide het plan een bloggersquilt te gaan maken, van zoveel mogelijk lievelingsblokken van mede bloggers.
al lang wachtte een doos met lieve lapjes op een project, en een mooier project dan deze is er niet.
de eerste blokken zijn gemaakt, zo leuk! Ik hoop dat zoveel mogelijk bloggers mij hun favoriete patroon toesturen, natuurlijk met een uitleg waarom.
zodat ik ze kan maken en het net zo'n dierbare quilt wordt als de Quiltclubquilt.
morgen zal ik het eerste blok op mijn blog plaatsen en daarna 1 x per week een nieuwe, met foto en patroon erbij.
wil je ook meedoen????
 

15 opmerkingen:

Ieke78 zei

Oeh! Dat klinkt leuk! Ik wil wel meedoen!

Pauline zei

Ik denk dat ik voor de bijl ben gegaan, ik heb zo'n zin om weer eens gewoon een blokje te patchen, ik heb het afgelopen jaar alleen maar geappliceerd en gequilt, ik duik in de lapjes om eens te kijken wat ik wil gaan gebruiken voor dit leuke idee.
Ik hoop dat je heel veel blokken toegestuurd krijgt, zodat we een hele tijd voort kunnen, want ik wil wel een quilt van formaat!

Inge zei

Jacqueline, ik vind het ook een superidee. Ik heb een lievelingsblok en liep al een tijdje rond met het idee om dat weer eens te maken. Heb het pas 3 keer gemaakt namelijk LOL
Ik zal je zo even mailen.

Groetjes,
Inge

conny's quilts en creaties zei

Leuk idee
Ik ben bezig met blokken van 6 " net iets groter dan 15 x15cm en zoek ze overal vandaan. Ik zal eens zien of er wat voor je tussenzit

Annemarie zei

Wat een leuk idee van je! En wat heb je een mooi plekje om te quilten, heerlijk zeg die stoel en dan het quiltframe... helemaal geweldig! Groetjes, Annemarie

quiltmarjanneke zei

Heel leuk idee, ga proberen mee te doen, alleen de tijd.........

Klaske zei

Ik heb niet een speciaal lievelingsblok, maar ik zal eens kijken of ik je een leuke toe kan sturen..

Guusje, zei

Wat een leuk idee, alleen sla ik deze keer over want ik al zoveel omhanden. Succes met quilten.

Carin Wijnand zei

Oh ja dit vind ik leuk, ga meteen zoeken.

Noa zei

gezellig wil ook wel meedoen

Frederika zei

Wat een leuk idee. Ik quilt nog niet zo lang. Zal eens kijken of ik een lievelingsblok kan vinden.

Bernadette van gils zei

hallo
ik wil wel een patroon naar je mailen maar kan je mailadres niet vinden, hoe doe ik dit??
groetjes
Bernadette

neeftje zei

Bernadette, mijn email is neeftje@gmail.com

Anoniem zei

I love the fabrics you are using, your quilt will be so beautiful.

Katherine zei

Hello! My friend Baukje sent me the link to your blog and I would like to join the fun.