zaterdag 3 december 2016

Van een touwtje.....

De toespraak van Jan Terlouw heeft heel wat mensen geraakt. Voor wie het nog wil terug zien hier de link
Niet ons touwtje overigens , maar hier bij ons hangt er nogsteeds 1.
Al jaren voor de kinderen maar inmiddels ook vaak voor mij, omdat ik met mijn suffe hoofd nogal eens zonder sleutels de hond ga uitlaten.
Een ander touwtje dat hier op het moment weer veel te spraken komt is die van sinterklaas. Nee niet de pietendiscussie daar ben ik wel klaar mee.
Maar mijn toen vijf jarige jongste die vlak voor sinterklaas uit het niets zei:
Mam, weet je dat hij een touwtje heeft!
Dan weet je als moeder dat het klaar is.
Gelukkig genoot ik nog jaren van de kleintjes op de speelzaal!
Daar waar de pietendiscussie nog geen punt was en het enige vraagstuk was of sinterklaas nu een jonge of een meisje was, want hij heeft een jurk aan.


Nu lijkt alle sinterklaas drukte een beetje aan me voorbij te gaan, maar worden we verrast door twee kinderen die de schoenen vullen
En ik door lieve klanten die mijn verzameling aanvullen.......
Vertrouwen en samenhorigheid, soms heel ver maar als je kijkt en luisterde zo vaak ook zo dichtbij!
Mijn touwtje van vertrouwen hangt nogsteeds uit de deur, soms vergeet ik hem, soms wordt het vertrouwen beschadigd maar kwijt is het nog niet.......
Misschien iedereen voor sinterklaas een touwtje dit jaar?

3 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

MOOI geschreven !!!!

Anoniem zei

Wat bedoel je precies met "het touwtje",

Fijne dagen, Hetty.

Chris zei

Wij hadden vroeger, ik was een jaar of 6, ook een touwtje. Dat kon toen nog. We woonden 1-hoog, dus makkelijk voor mijn moeder.
Wat die Pietendiscussie betreft, daar zijn wij ook al lang klaar mee hoor. Wij hebben vroeger ook best wel wat meegemaakt, maar het was altijd zo'n leuk feest, niks negatief, alleen maar goede herinneringen.
Die jongste van jou was een slimmerdje, toen al!